Vil du gerne have kunder på din webshop fra dag et? Ja, hvem vil ikke gerne det? Selvom din flotte nye webshop er gået live, så skal du ikke forvente, at ordrene bare tikker ind med det samme. Med mindre du gør noget ud af din markedsføring og gør opmærksom på din eksistens.

Derfor skal du investere dine markedsføringskroner i Google AdWords. Du ved de små annoncer, der ligger i toppen på Google.

Med Google AdWords kan du med det samme komme til at ligge i toppen af søgeresultatet via de betalte annoncer.

De fire små annoncer der vises i toppen af søgeresultatet er disse betale Google Adwords og det er dem, der er mest synlige især på mobile enheder, hvor de nærmest fylder hele skærmen.

Investeringen er derfor et must have, der kan kaste mange kroner af sig hvis den effektiveres og udføres ordentligt. Den overordnede betegnelse for AdWords er CPC, cost-per-click og det kan være en dyr vej at gå, hvis du ikke har styr på søgeord, negative søgeord, tekster, call-to-action, samt hvornår der skal pauses annoncer, bydes op og ned osv. Det bedste råd er at bruge et bureau, der er specialiseret i netop Google AdWords, så du undgår en masse fejl.

Du bestemmer selv, hvor mange penge du vil investere i annoncerne og alle webshops kan derfor være med – uanset budget. Det smarte er, at du kun betaler for hver gang, der klikkes på en af dine annoncer og ved at målrettet din annoncer, kan det derfor være en rigtig god investering af køre med AdWords.

Der er mange muligheder indenfor de betalte annoncer hvoraf Google Shopping er et af områderne.

Google shopping er de betalte annoncer, der vises i øverste højre side eller i toppen af søgeresultatet når du søger på Google. Det er lidt ligesom Pricerunner, da produkterne vises med både produktbillede og pris. Du skal udvælge de produkter, du vil sælge og det kan du gøre ud fra billedet, kvalitet, brand og pris. Det er derfor vigtigt at vise produkter med konkurrencedygtige priser og selvfølgelig er produkter med en høj avance også at foretrække, så investeringen af annoncerne er det værd.

Netop Google Shopping er en super effektiv investering, da kunderne der ser disse annoncer er mere tilbøjelige til at besøge dit website, tilføje produkter til kurven, foretage et køb osv. end hvis de kun havde set en tekstannonce. Det skyldes til dels at mange er meget visuelle og at de straks kan se, om det lige nøjagtig var det produkt, de ledte efter og de kender prisen med det samme.

Korrekte informationer, så som rigtig pris, billede, tekst osv. er afgørende for en god oplevelse hos brugerne og i sidste ende en konvertering. Disse oplysninger kommer via et feed, der derfor altid skal være opdateret.

Med Google Shopping og AdWords skal du ikke vente på at dit SEO-arbejde virker, men du kan se resultaterne med det samme.

Se flere citat plakater her

comments (11)

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>