Det skal først lige nævnes at manden på billedet ikke kan gøre for at han er tyk. Han har bare været så uheldig at være født med store knogler, lavt stofskift og dårlige gener. Hvor uheldig har man lov til at være.
Nej, slut med dårlige undskyldninger. Nu er det tid til at du bliver slank og lækker uden slankepiller, kostplan, slankedoktor eller diætist. Men vær nu ærlig, du gider jo ikke på slankekur og i motionscenter vel? Hvorfor skulle du også det, når du bare kan følge disse super slankehacks som vender den opadgående vægt uden kamp. Med disse lifehacks taber du ikke 5 kilo på 10 dage eller andre latterlige tal, som står med fed skrift på hver andet magasin. Tab dig hurtigt og hurtigt vægttab mentaliteten skal væk. Nej, du vil tabe dig stille og roligt uden blod, sved og tårer. Slankemad, slankeopskrifter og sund kost kan smage fantastisk. Så bogmærk denne artikkel så du kan starte imorgen. Du er jo ikke klar idag, er du?

Pastaen blev opfundet af Georgio som elskede tykke damer

hvidkaalspasta

Drop alt pasta. Ja ALT! Fuldkorn er en version med en lille smule ekstra næring, men de samme kalorier. Fuldkornspasta er ikke sund mad og bestemt ikke vejen til vægttab.
Spis i stedet hvidkålspasta. Du vil blive overrasket over, hvor fantastisk en spaghetti bolognese smager uden spaghetti. Ved at skifte spaghettien ud med hvidkålspasta, har du lavet minimum en halvering af måltidets kalorier og samtidig boostet næringen betydelig. Du får det bedste resultat, ved at skære hvidkål ud som bredbåndet pasta, og derefter stege dem i en pande.

Smager ris godt?

ris

Drop alle typer ris. Igen, også fuldkorn. Mange kalorier og lidt næring er en utrolig dårlig kombination. Smager ris egenligt godt? Eller er det kød, grøntsager og sovsen som giver smagen. Hint, ris smager ikke af meget. Spis blomkålsris i stedet. Hak blomkålen i småstykker med en foodprocesser eller med en kniv, og steg det derefter på pande med en lille smugle kokosolie og eventuelt lidt løg. BAM, nu har du “ris” som har 10 gange så lidt kalorier, smager fantastik, mætter mere og er fyldt med næring.

Brød og Kim Jong-un er roden til alt ondt

broed

Okay, du behøver ikke droppe alt brød. Bare du spiser utroligt lidt af det. Hvilken af disse meltyper har mindre kalorier end pommes frites fra McDonals? Fuldkornshvedemel, majsmel eller hvedemel. Igen af dem. De har alle flere. Jamen altså, rugbrød har fibre som vi har brug for. Tjaa, brød har fibre, men vil du høre en hemmelighed. Grøntsager er fyldt med fibre og har i gennemsnit 10 gange så lidt kalorier som rugbrød. Spis dog hellere en lækker burger med sweet potato bund eller en lækker pizza lavet med blomkålsbund. Spis gårsdagens rester i stedet for rugbrød til frokost.

Ingen tid til fitness

motion

Hvem har tid til at gå i motionscenter. Ikke dig. Du har børn, kone/mand, arbejde/skole, sofa, tv, computer og smartphone med de nyeste apps. Ja, vi er fuldstændig enige her. Der er ikke et minut til overs til at få pulsen op. Men her er det så heldigt af vi har opfundet en måde hvor vi netop øger antallet af minutter der findes i døgnet med det antal du har brug for. Ja klap bare i hænderne, for dette er ganske enkelt verdens bedste opfindelse nogenside.
Sådan gør du:

  • Ingen tid til at cykle. Køb dig en desk cycle. BAM!, nu kan du cykle dagen væk imens du arbejder, surfer på Internettet, eller hvad en du laver når du sidder på din flade.
  • Ingen tid til at gå en tur. Køb dig en desk treadmill. BAM!, nu kan du gå dagen lang imens du arbejder, spiller computer eller ser film. Du kan også købe et almildeligt løbebånd som kan være under dit skrivebord. Indstil den til højeste stigning og et tempo på ca. 3 kilometer i timen. På den måde er det intet problem at arbejde samtidig, men den høje stigning betyder maks kalorie forbrænding.
  • Gider du hverken cykle eller gå imens du står ved skrivebordet, så kan du i stedet stå op. Hvis du arbejder stående vil du forbrænde 250-300 ekstra kalorier i løbet af din arbejdsdag. Ja, det er tæt på et 1 kilo rent fedt hver eneste måned som smelter væk. Samtidig vil du få stærkere ben og derved øje din hvilke forbrænding.
  • Ingen tid til at træne ben. Hver gang du går på toilet skal du tage 25 squats. Ja du kommer til at se maks dum ud, men heldigvis er det kun dig selv som kan se det. Squats er den ultimative øvelse som træner begge sider af dine ben og dine balder. Dette betyder en kæmpe del af din muskelmasse der bliver aktiveret. Hver gang dette sker stiger din forbrænding i flere timer.
  • Ingen tid til at træne arme og brystkasse. Tag armbøjninger hver gang du skal i bad. Du står aligevel og venter på at vandet skal blive varmt. Tag så mange som du kan, smerten er ovre så snart vandet er klar. BAM! Nu får du trimmede overarme og en flot brystkasse.

Negative kalorier – Myten er sand… Sådan da

vand

Du har måske hørt om negative kalorier. Mad der efter signede tager mere energi for kroppen at nedbryde end de kalorier der findes i maden. Lad os få det på plads. Denne type mad findes IKKE! Men hvad med væske. Findes der væske som giver et negativt kalorieregnskab. Ja selvfølgelig gør der det. Ellers havde dette afsnit jo ikke en overskrift som sagde at myten var sand og et billede som åbenlyst er vand. Vand har 0 kalorier. Hvis vand er kold, gerne meget koldt, ja så skal kroppen på overarbejde for at varme det op til kropstemperatur.
Hvis du drikker 10 glas isvand på 30cl om dagen (3 liter vand som du bør drikke daglig). Så skal kroppen bruge 10 kalorier pr. glas. Det betyder 100 kolorier forbrændt om dagen ved at drikke vand (5 kilo fedt på et år). BAM! Kan du mærke fedtet er begyndt at smelte væk. Som bonus betyder den store mængde vand at din krop er fuldstændig hydreret. Det betyder bedre forbrænding hele tiden. Mængden af vand betyder også ekstra toilet besøg og derved masser af squats.

Hitler elskede sukker og det gør du også

sukker

Intet slå sukker når der skal laves fedt på kroppen. Der skal ikke meget sukker til før kroppen har fået nok. Alt som er i overskud bliver lavet om til er dejlig lag fedt der kan holde dig varm igennem den kommende is tid. Men sukker smager fantastisk, og det er så lækkert at smække fødderne op på sofaen og dykke ned i slikskålen. Vi kunne ikke være mere enig. Så hvad gør vi? Vi finder alternativer som tilfredsstiller vores søde tand. Spis dette i stedet:

  • En protein bar. Ikke hvilken somhelst. Læs vores protein bars test for at se hvilke der vinder og ikke er fyldt med sukker.
  • ISIS Bar. Få kalorier og meget lidt sukker. Disse indgår også i protein bar testen.
  • Haribo Stevia lakrids slik. Få kalorier og sygt mange fibre som koppen ikke kan fordøje (og derfor ikke optager kalorierne)
  • Toms Nelli Dellies slik. Fåes som lakrids og vingummi.  Igen få kalorier er mange fibre.
  • Jordbær is lavet med skyr, frodne jordbær og sukrin. Smager fantatastiske og har under 50 kcal pr. 100g.
  • Bananpandekager med kokos
  • Raw food brownie.
  • Popcorn med kokosolie.

Der er ingen der siger at du aldrig må få sukker eller rigtigt slik. Men lad det blive i weekenden, og lad disse forslag fylde op i hverdagen hvis trangen bliver for stor.

Får du for lidt?

grontsagsjuice

Grøntsagsjuice smager ikke godt, nej det smager fantastisk. Det er mad som mætter dine celler. Drink en liter om dagen og du vil se resultatet. Helt uden at tænke over det vil du begynde at spise mindre. Din krop er nemlig fyldt om med vitaminer og mineraler. Det betyder at dine celler ikke sender signaler til din hjerne om at du er sulten. Et stort glas juice (80% grøntsager / 20% frugt) er en perfekt start på din dag.
Vi anbefaler Highonlife.dk hvis du skal finde en god juicer.

Britterne holder på en slanke hemmelighed

groente

Har du nogenside tænkt på at britterne er slankere end os andre? Nej det er de faktisk heller ikke. Men de burde være det. De drikker nemlig masser af grøn te. Grøn te har mange fantastiske egenskaber. Det holder blandt anden nogle frygtelige syndomme væk. Men grøn te kan mere end det. Det kan øge dit stofskifte. 4 kopper grøn te om dagen betyder ca. 70 ekstra kalorier forbrændt. Det er mere en 3 kilo rent fedt pr. år. Det kan godt være du skal stoppe med a læse nu. Du skulle jo nødig blive for tynd.

Fortæl din chef at han/hun kan rende og hoppe

chef

Okay, det var måske lige lovlig dræstisk. Men en ting er sikker. Stress betyder sænker dit stofskifte. De hulemændende blev stresset var det pga. de ikke kunne finde mad. Derved var det en stor fordel at sænke stofskiftet for at overleve. Når du bliver stresset, så er det ikke fordi du mangler mad. Så giver dit job dig stress, så er det på tide at prøve noget nyt.

FAQ

Har du er bud på en super effektiv slankekur?
Hvis du ikke har tålmodighed til at gå efter de livsstilsændringer som der nævnes her i artiklen vil jeg anbefale atkins kuren i en kortere periode. Den er super effektiv, men det er vigtigt at have en plan for hvad der sker efter vægten er røget af. Et anden bud på den lidt længere bane er Slowcarb eller pæleo som og begge giver hurtige resultater men er meget sundere end low carb high fat kuren.

Har du en kostplan til vægttab?
Jeg har ikke lavet nogen kostplan. Reglerne er simple. De vigtigste er at droppe de hurtige kulhydrater, drik masser af vand og gå en time hver dag. Så sker det hurtigt noget.

Er der slankepiller der virker?
Det er der sikkert, men hvorfor. Det er så simpelt at tabe sige uden kunstig hjælp til vægttab. Hvorfor spise en pille som gør dig mæt hvis du i stedet kan spise en gulerod.

Hvilke er de bedste slankekure?
Hvis der skal vælges en af de kendte slankekure vil mine første valg være “Slow carb” og “Steenalderkost/Paleo”. Slow carb minder meget om low carb, den har dog ikke den store mængde fedt som LCHF har.

Vil du anbefale en detox kur?
En juice detox kur på 5-10 dage er ekstrem, men der er fordele. Døjer du med hovedpine eller hudsygdom vil jeg klar sig at du skal komme i gang. Hvis du skal ned i en brudekjole om to uger så er den også fantastisk. Er det for at tabe dig permanent vil jeg ikke anbefale den. Den kan dog bruges som en kickstarter hvor du har en klar plan om hvad der skal ske så snart den er gennemført.

Hvilken kur er bedst for at være sund og slank?
Du skal bare følge opskriften i denne artikel 🙂
Skal det gå hurtigere og de vil tabe dig hurtigt på en sund måde, så er min anbefaling slow carb med en enkelt dag om ugen uden regler.

Adidas bukser der ikke strammer

comments (6)

comments (6)

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>